archive2009-14.pdxradio.com » Portland Radio

KXPD in Tiggerd

(51 posts)

  1. Alfredo_T
    Member

    What market were these stations in? Do you know if they were on the air or if they were just construction permits? Lest anybody forget, the license to currently-dark KQRZ-LP in Hillsboro recently sold for just $1000!

    Posted on July 8, 2011 - 12:19 PM #
  2. Master of Disaster
    Member

    I saw two lower-tier stations go, for the price of a new car!
    It might be hard to find but the stations were split, with the lower priced one going for around 12K. Maybe, I'll remember something about it.
    KQIK (AM) Lakeview, which sold for $12,500?
    http://feedback.pdxradio.com/topic/lakeview-owner-sells-kqik-amp-kqik-fm-separately

    Posted on July 8, 2011 - 03:01 PM #
  3. Craig_Adams
    Radio historian

    This from Kent Randles:

    *** Release #27521 (Broadcast Applications) dated 7/5/2011 ***

    KXPD Tigard OR AM BAL-20110629AAE 1040 BB N 45° 28' 26.0" W 122° 39' 33.0" License 233 53 0.0 15
    Accepted App for Assignment of License for AM Station; Release Item within 100.0 kilometers of Flag Point; Licensee: Churchill Communications, LLC; Voluntary Assignment Of License From: Churchill Media, LLC To: Riverside Broadcasting, LLC FORM 314; Assignor: Churchill Media, LLC; Assignee: Riverside Broadcasting, LLC; Applicant: Churchill Media LLC

    Posted on July 8, 2011 - 06:18 PM #
  4. semoochie
    Member

    It looks like MoD has it! Sorry Craig, I thought I saw it somewhere else and that the FM was priced a little lower but thanks for the link!

    Posted on July 8, 2011 - 07:19 PM #
  5. Craig_Adams
    Radio historian

    Yes Smoochie, I know but Kent's info gives the FCC date.

    I've just checked out KXPD for the first time. As posted above, they ID themselves as "G&E Studio" but there is nothing on the web about a Chinese site. Then I heard briefly "Easy FM" mentioned almost like it was to be covered up by KXPD local weather. Putting this into google you get websites in Chinese which you can get translated into English. I was a little afraid to click on them because I've heard of the viruses on Chinese sites. Then down the page I saw wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Easy_FM

    Posted on July 8, 2011 - 07:50 PM #
  6. semoochie
    Member

    "Yes Smoochie, I know but Kent's info gives the FCC date." It took me awhile to piece this together. I was talking about Master of Disaster's above link to one of your posts.

    Posted on July 8, 2011 - 11:01 PM #
  7. Alfredo_T
    Member

    On Thursday afternoon, I heard the automation system at KXPD spit out a medley of a variety of IDs and announcements. One ID, voiced by an American-sounding man, correctly pronounced "Tigard." There were several different versions of the "G&E Studio" announcement.

    I am still trying to figure out what G&E Studio is, since the announcement "This program was provided by G&E Studio" seems to run after all programs, including those from China Radio International. Did G&E Studio produce any of the programs heard on KXPD? Are they a company financed by the Chinese government that buys time on American radio stations? Or are they both a program producer and an airtime buyer?

    Posted on July 8, 2011 - 11:17 PM #
  8. msndrspdx
    Member

    See the Wikipedia article cited by Craig above...it might asnswer ar least some questions that have grown up around KXPD in the last few days.
    Best, M. 8)

    Posted on July 9, 2011 - 07:27 AM #
  9. Alfredo_T
    Member

    See also: http://en.wikipedia.org/wiki/China_Drive

    I heard mention of the 558 kHz broadcast in London while listening yesterday afternoon. The above Wikipedia page does not yet list KXPD as a US station that carries the program. Nonetheless, both "China Drive" and "China Now" originate at the Easy FM studios in China.

    Posted on July 9, 2011 - 08:17 AM #
  10. jr_tech
    Member

    I am still trying to figure out what G&E Studio is, since the announcement "This program was provided by G&E Studio" seems to run after all programs, including those from China Radio International. Did G&E Studio produce any of the programs heard on KXPD? Are they a company financed by the Chinese government that buys time on American radio stations? Or are they both a program producer and an airtime buyer?

    A reverse lookup of the telephone number for Riverside Broadcasting listed on the FCC application for assignment of license comes back to Jimmie Su, and Edit Media, also of West Covina CA. James Su is listed as President of G&E Studio on the link that Alfredo provided above.

    Posted on July 9, 2011 - 09:18 AM #